Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

A munkába állás olyan, mint a szerelmi pártalálás

Nem is gondolnánk, hogy a munkapszichológiában és a szerelem lélektanában létezhet egyáltalán bármi közös. Pedig így van, legalábbis egy területen: amikor egy szerelmespár két tagja, illetve a munkaadó és munkavállaló egymásra talál, igencsak hasonló lélektani folyamatok játszódnak le.

Forrás: Origo

0 Tovább

A szóhasználat előre jelezheti a megcsalást

A megcsalás vagy egy barát elfordulása sokszor teljesen váratlanul ér bennünket. Pedig társunk szóhasználatának apró nyelvi jellegzetességei előre jelezhetik, ha arra készül, hogy megcsaljon vagy eláruljon - állítják egy új kutatás alapján a szakemberek. A hűtlenné váló felek ugyanis a nyelvhasználatukkal előre sejtetik a bajt: rendszerint pozitívabban, ámde kevésbé udvariasan fogalmaznak. A mit sem sejtő partnerek azonban ezeket az előjeleket nem érzékelik.

Forrás: Mipszi.hu

0 Tovább

A női főnök hatalmi harcra készteti a férfiakat

Noha egyre több nő kerül felelős beosztásba, a férfiak még mindig nehezen viselik, ha a főnökük egy nő. Egy új kutatás szerint egyenesen fenyegetve érzik magukat ebben a helyzetben, ami ösztönös ellenreakcióként agresszív visszavágásra ingerli őket. A nemi szerepek közötti határok elmosódása még azokat a férfiakat is hatalmi harcokra indítja, akik amúgy hisznek a női egyenjogúságban. A tudósok szerint a munkahelyi béke csak úgy őrizhető meg, ha a főnökasszonyok kevésbé ambiciózusnak és hataloméhesnek mutatkoznak.

Forrás: Deccan Chronicle

0 Tovább

Mégsem a pucér nő a legjobb reklám?

Megdőlni látszik a marketing klasszikus alaptétele, miszerint kisgyerekkel, cuki kutyával és meztelen nővel bármit el lehet adni. A gyerek és a kutyus egyelőre még maradhat, de egy új, átfogó amerikai kutatás szerint a szexuális és az erőszakos tartalmú reklámok jóval kevésbé hatásosak a többieknél. Hiába esküdtek rá évtizedeken át, a szex és az erőszak a tévés reklámokban illetve a műsorkörnyezetükben nem segíti az eladásokat, sőt akár el is tántoríthatja a lehetséges vásárlókat. Az ok egyszerű: az emberek annyira figyelnek az élénk ábrázolásra, hogy közben a reklámozott termékre nem is emlékeznek.

0 Tovább

Magabiztossá válik, aki erőt sugároz

Megméretéseken nagyobb sikert érhetünk el, ha előtte akár csak rövid időre is hatalmi, erőt sugárzó pózt veszünk fel; akkor is, ha valójában bizonytalannak érezzük magunkat. Kiderült ugyanis, hogy a testbeszédünk nemcsak másokra hat, hanem saját magunkat is befolyásoljuk vele. A testtartás ugyanis az önbizalmat erősítő és a feszültségtűrő hormonok szintjét is megváltoztathatja. A "power posing" gyakori ismétlése révén pedig akár ténylegesen meg is változhatunk és magabiztossá válhatunk.
H
asznos tippek vizsgára és állásinterjúra készülőknek!

Power posing - a befelé sugárzó erő

0 Tovább
«
123

Mindennapi Pszichológia

blogavatar

Mindennapi jelenségek, viselkedésformák, emberi kapcsolatok lelki háttere, pszichológusok tudományos igényű, közérthető magyarázatával.

MiPszi a Facebookon

MIPSZI.HU